Klanten zoeken? Hoe zorg je dat ze graag jouw klant willen worden?

Geen bedrijf zonder klanten. En in sommige takken van sport komen de klanten je letterlijk aangewaaid, terwijl andere branches hard moeten werken om klanten te krijgen. Korte termijn resultaten behalen met harde verkoop kan even werken maar de klanten die je op die manier binnenhaalt zijn snel weer weg… niemand wordt graag gedwongen. Nee, voor werkelijk, duurzaam succes wil je dat mensen graag jouw klant willen worden en actief naar jou op zoek gaan. Hoe zorg je dat klanten zoeken naar jouw bedrijf?

Bouw aan je reputatie

Anderen die vertellen hoe goed jij bent werkt het beste. Het is veel geloofwaardiger dan wanneer jij zelf vertelt hoe goed je bent. Dus zorg ervoor dat je bekend staat om je kennis. Als expert. Schrijf artikelen, blogs, zorg dat je in de media verschijnt als deskundige, organiseer kennissessies over je kennisgebied, vervul een actieve rol in een bestuur van een branchevereniging. Je geloofwaardigheid groeit en jij wordt gezien als betrouwbare deskundige die het vertrouwen waard is.

Verklein het risico

Prospects haten risico’s en kiezen voor een nieuwe leverancier of dienstverlener is altijd spannend. Zorg dat je actief drempels wegneemt, zodat de stap gemakkelijker gezet kan worden. Schrijf blogs om te laten zien hoe je werkt en denkt zodat de klant zich een beeld van de samenwerking met jou kan vormen. Plaats testimonials op je website. Misschien kun je onderdelen van je dienstverlening risicoloos aanbieden (betaal wat je het waard vindt, no cure no pay, gratis als…) zodat je klanten vertrouwen krijgen.

Maak jezelf interessant

Wees altijd en in de eerste plaats jezelf. Laat zien wie je bent. Durf dat uit te stralen. Ze noemen dat persoonlijkheid en persoonlijkheid is magnetisch; het schikt af en het trekt aan. Als jij een interessant mens bent dan ben je in het voordeel want mensen zijn graag in de buurt van interessante en unieke personen. Zakendoen wordt een stuk gemakkelijker als mensen naar jou op zoek gaan.

Drie tips om er voor te zorgen dat klanten naar jou op zoek gaan. Alle drie hebben ze met verkopen te maken. En met marketing.

Sales en Marketing horen bij elkaar. Daarom: Smarketing!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *